somebody's watching you

Wednesday 6 May 2015

Mimpi mainan syaitan atau peringatan?

I tried to make it go away. But I just simply can't. Banyak sangat dalam otak aku yang aku tengah fikir, antara memuaskan hati semua orang yang ada kat sekeliling or struggling for myself towards a better future. Semalam aku mimpi, pada orang lain...... ' Alah rileklah mimpi jepun aduhmak,.' But this is the truth. Aku mimpi semalam, time tengah jawab paper biology, I can't even answer a single thing. MasyaAllah aku rasa cam nak nangis. Aku rasa hampa gila sebab aku memang nak A tapi dah takleh jawab, mana boleh dapat A, kira dapat 'F' lah bio dalam SPM. Tapi bila azan Subuh, baru aku tahu tu semua mimpi. Alhamdulillah aku tak tau nak cakap apa. Now dah bulan Mei, and spm is like 5 months to go. Mana perginya semangat aku dulu untuk kejar impian ? Kenapa sekarang baru aku jatuh tumbang? Dulu time awal-II tahun memanglah nak jawatan sebab nak dapat extra marks for co-curricular activities but then everything went wrong. Aku dah takleh nak focus , banyak sangat tertinggal pelajaran sampai satu tahap aku rasa nak give up belajar, habis impian aku nak dapat straight A's , nak cari kerja yang bagus and lead a great life ?

Bila aku tengok orang lain semangat belajar , aku pun nak jugak benda yang sama. 
Tapi macam mana ? entahlah. Yang penting aku tahu yang tiada siapa boleh tolong aku unless aku tolong diri sendiri. Dan yang paling penting cikgu siraj kata ;" Tebuslah Kemiskinan dengan Pendidikan" .
Itu apa yang cikgu dia pesan dulu sebelum melangkah dalam dewan exam. Let's just hope that i regain my spirit after writing it. To those who reads this, don't be like me. jangan pernah berpaling dari apa yang kau usahakan kalau tak, kau akan menyesal. Biarlah mama dengan baba nanti nangis kerana gembira, bukan kerana aku tidak mampu menjadi anak solehah. Moga dijauhkan , Amin. 

No comments:

Post a Comment