somebody's watching you

Friday 17 July 2015

Selamat Hari Raya !

The funny thing i felt about this raya is i'm already 17. Most of 17 years old teenagers don't get duit raya anymore. But when you go visiting with your fams, you get it ;p 
My kampung is at Temerloh, specifially is Kuala Krau. I get it how boring it can be at kuala krau because you don't have the experience watching beautiful sceneries like Kedah. Kelakar. 
At my kampung , benda yang famous is durian , sungai pahang , ikan patin. 
well i went to a few houses for todaywith my family ( sebenarnya nak larikan diri from after hours of washing the dishes , forks and spoon en). The first house we went , memang beehun soup dia fuhh wa cakap lu meleTOP gitu haa. then dia tak bagi duit raya sebab konon kita dah besar T.T helooooooo, acik bagi adik-adik kecik kan , dorg beli benda yang tak berfaedah pun . pistol yang lepas sehari dua tu lepastu rosak. Masya`allah baik bagi kami kami yang besar ni ha. 

Ada satu rumah ni ,my cousins nak repair tudung and etc -maklumlah anak dara lawa kan- i tak join them because i wore instant shawl labuh so its not easily crippled. tudung yang macam ayda jebat dalam cerita MAID tu. I'm at the living room buat macam my own house watching tv and they are repairing their 'aset penting' a.k.a tudung raya. Bila nak balik , my grandma said call lah the girls cepattttt. Kita kan jenis yang suka sakat orang tapi my face expression mmg takkan nampak. Only if i laughed then hey my lies are uncovered! so i called the girls yang kat a room *repair tudung* and they're like " Adda ni saje je gebang tak bagi main dalam bilik orang and bla bla bla." Hahaha i malas nak say things twice so i waited outside with grandma. 2 of the cars dah gerak so that makes us the last to beredar from the house. My grandma ingat the girls dah in the car so she dah make a Uturn nak keluar. Suddenly tuan rumah tu keluar and shout " Kejap! Kejap! ada anak orang tinggal ni! " Oh wait anak siapa? My bro masuk the house lah nak check anak siapa. Rupanya anak mak teh tertinggal atas sofa,. She's asleep so that's why orang tak perasan. I guesssssssss. 


So after picking up , Hani the baby yang kena tinggal tu hahahaha ;'3 my grandma still tak perasan the girls tak masuk kereta lagi. Suddenly someone banged the boot. My grandma latah and it's the girls! rupanya tuan rumah cakap " Eh nenek awak dah pergi dah takde keeretaaaa" so they lari cepat. Lawak kau nak melawa sampai almost kena tinggal. I'd really love to write more but nah, it's okay. I just wanna wish you guys happy eid and enjoy your raya. Once a year so make it memorable. Keep all the gadgets when you're with your loved ones :D

No comments:

Post a Comment